10 tips bij het gebruik van sociale media

 
De tien tips hieronder kunnen je helpen om meer "effect" te bereiken op social media.

1 . Benoem doelen en doelgroep. Doelen benoemen helpt om inzicht te krijgen waar je je op moet richten en hoe je je succes kunt meten .  
Maak dit zo concreet mogelijk, bijvoorbeeld, in plaats van te zeggen " werkzoekenden aan een baan helpen, zeggen " bedrijven die mensen op zoek naar werk helpen, bedienen met een nieuw product of nieuwe aanvullende werkwijze. "

2 . Wees authentiek. Een van de grote voordelen van sociale media is de mogelijkheid om een interactie met anderen aan te gaan. Als individu is je kans om dit te doen veel groter. Ga de interactie aan met mensen uit je doelgroep, geef ze het gevoel dat ze te maken hebben met andere mensen. Dit inspireert tot een groter gevoel van loyaliteit.

3 . Probeer niet om alles te zijn voor iedereen. Zoek uit waar en wie je klanten zijn en besteed daar je tijd en energie aan. Het is verleidelijk om te proberen om op elk sociaal netwerk te "scoren", maar dat zal alleen maar leiden tot verwarring.

4 . Integreer video. Alles wat je maar kunt bedenken dat voor je doelgroep nuttig of interessant zou kunnen zijn kan je vertellen en laten zien via YouTube. Je kunt video's eenvoudig uploaden en/of insluiten op Je LinkedIn profiel.

5 . CreĆ«er waardevolle inhoud. Content! Denk na over de vragen die je meestal van je doelgroep krijgt, zoek op het web "uitdagingen" in je vakgebied die onbeantwoord blijven. Hierdoor ontdek je een behoefte aan content die jij wel kunt bieden.

6 . Kijk verder dan je neus lang is. "Social " is een belangrijk aspect van sociale media . Dit betekent dat je niet kunt verwachten dat mensen naar je toe komen , je moet initiatief nemen je doelgroep direct of indirect benaderen, door commentaar op blogs , reageren op  
Tweets en door je deelname aan LinkedIn groepen. Dit is een uitstekende manier om nieuwe "gezichten" te ontmoeten.

7 . Gebruik je lokale voordeel. Zorg voor een vermelding op Google Maps. Zorg ervoor dat je accounts op websites als Yelp en Foursquare hebt. Deel hier je mening over iets heel anders of zorg dat je er vermeld staat. Benut ook hier je kans om aanbevelingen / recensies te krijgen. Social proof works.

8 .Wees congruent. "Walk where you talk", wees eenduidig in al je online uitingen en de boodschap die je afgeeft en probeer dat regelmatig te doen.

9 . Geef, investeer in anderen. Social media is geven de wet van de wederkerigheid is hier uiterst belangrijk. Deel informatie, vacatures en promote anderen. Je kunt je zelfs identificeren met complementaire bedrijven en/of aanbieders van diensten en die helpen door ze te promoten. Dit maakt je lid van een bredere gemeenschap en draagt bij aan het beeld dat men van je krijgt.

10 . Meet je effect. Op basis van je doelstellingen, kun je gebruik maken van Google Analytics en andere tools om het effect dat je met je inzet bereikt te meten en te bekijken welke aanpak beste resultaat oplevert.